Koncern LVMH tworzy żele, a Orlen płyn do dezynfekcji

Maska
Maska, fot. tam wai (Unsplash)

Bez wątpienia, ostatnie tygodnie są dość specyficzne i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie. Dobrze, że zauważyły to również wielkie firmy, które zmieniły profil działania i robią teraz coś zupełnie innego. Świetnym przykładem są LVMH, BYD czy Orlen.

Na świecie została ogłoszona pandemia, a szybkość rozprzestrzeniania się koronowirusa jest ogromna, co wiąże się z tym, że wiele krajów czy placówek nie było na to przygotowanych. W wielu miejscach brakuje żeli antybakteryjnych, maseczek czy innych środków ochrony, nie mówiąc już o sprzęcie medycznym. Na całe szczęście, wiele firm prowadzi swój biznes odpowiedzialnie, dzięki czemu znacząco zwiększyła się produkcja najpotrzebniejszych materiałów.

louis vuitton
louis vuitton, fot. Christian Wiediger (Unsplash)

Świetnym przykładem jest chiński producent samochodów elektrycznych BYD, który stworzył specjalną linię produkcyjną, na której powstają maseczki ochronne. Firma tworzy je od miesiąca i obecnie jest w stanie wyprodukować 5 milionów maseczek dziennie, dzięki czemu jest światowym liderem w tym aspekcie. Założyciel wraz z inżynierami cały czas pracują nad zwiększeniem wydajności.

Innym dobrym wzorem jest koncern LVMH, w skład którego wchodzą marki jak Prada, Dior czy Louis Vuitton. Obecnie jednak moc przerobowa została przerzucona z ekskluzywnych perfum na żele antybakteryjne. Zostaną one przekazane do francuskiego rządu oraz wielu szpitali będących w systemie Assistance Publique-Hôpitaux de Paris. Pierwsze produkty mają trafić placówek nawet w tym tygodniu.

Nie tylko na świecie dzieją się takie rzeczy, warto spojrzeć chociażby na nasz Orlen. Spółka ta zaczęła produkować płyny do dezynfekcji, które trafiły już do Agencji Rezerw Materiałowych oraz na stacje, gdzie można je kupić:


Warto dodać, że Orlen zorganizował również akcję, w której dostarcza napoje oraz jedzenie kierowcom czekającym na granicy.

To oczywiście nie jedyna Polska firma, która włączyła się w walkę z koronawirusem. Sieć sklepów 4F wysłała 300 par gogli dla lekarzy, a od 14 marca 20% obrotu sklepu internetowego jest przekazanych na walkę z wirusem. Drugim wartym odnotowania przypadkiem jest Agata Meble, która oddała 1 000 000 złotych na zakup sprzętu medycznego i środków zabezpieczających.

Poza tym Orange oraz Play zaoferowali swoim abonentom wiele darmowych kanałów i dodatkowe pakiety, a PornHub udostępnił Włochom na miesiąc konto premium za darmo.

To oczywiście nie wszystkie akcje, gdyż wiele mniejszych firm również dokłada swoją cegiełkę i chwała im za to. W tych trudnych dla nas czasach takie akcje są bardzo potrzebne.

Źródła: nowymarketing.pl, sznyt.pl, dziennik.pl