Koronawirus bez wątpienia wpłynął na wiele elementów naszego życia, nie pomijając aspektów technologicznych. Co jeśli kończy Wam się gwarancja na smartfon, a jego oddanie jest obecnie utrudnione? Motorola ma na to rozwiązanie.
W ostatnich dniach jeden z moich telefonów zaczyna zachowywać się nieco dziwnie. Chciałem go zareklamować, ale ze względu na sytuację, prawdopodobnie jeszcze się wstrzymam. Nie jest to duży problem, ponieważ mam na to jeszcze kilkanaście miesięcy, a wady nie przeszkadzają w podstawowych użytkowaniu (o innym i tak nie mam co myśleć, ponieważ przez większość czasu siedzę w domu). Co jednak jeśli gwarancja kończyłaby się w najbliższym czasie?
Motorola przedłuża gwarancję do końca maja!
Przeglądając Facebooka trafiłem na Fanpage Smartfonia gdzie pojawiła się informacja o tym, że Motorola i Lenovo wydłużają gwarancję urządzeniom, którym kończy się ona między 15 marca, a 30 kwietnia. Takie telefony można serwisować do 31 maja tego roku, więc jest to nawet półtora miesiąca dłużej.
Motorola announces warranty extension till May 31st 2020 on all Lenovo-Motorola smartphone devices and in-box accessories with warranties expiring during the lockdown period of March 15th – April 30th 2020. #HelloMoto #AllInThisTogether #StaySafe #BecauseMotoCares
— Motorola Support (@Moto_Support) April 2, 2020
Oczywiście jest to spowodowane globalną sytuacją. Ze względu na zamknięcie wielu miejsc, sprzętów nie można oddać do autoryzowanych punktów, sklepów czy u operatorów. Często pozostaje droga kurierska, ale wiele osób ze względów zdrowotnych czy po prostu bezpieczeństwa, nie chciałoby korzystać z takiego rozwiązania.
Postanowiłem o tą kwestię zapytać również polskiego oddziału Motoroli.
Dwóch niezależnych przedstawicieli Motorola Polska napisało mi, że w Polsce to również będzie obowiązywać.
To świetna wiadomość, gdyż – tak jak pisałem wyżej – oddanie smartfona na gwarancję może być dla wielu osób prawdziwym wyzwaniem. Akcja ta nie jest moim zdaniem dużym obciążeniem dla producenta, a wizerunkowo wypada świetnie. Można mieć tylko nadzieję, że inne firmy również zastosują podobną politykę przy swoich urządzeniach.
Źródło: własne, @Moto_Support via Smartfonia,