Firma Bosch postanowiła zainwestować 80 mln zł w produkcję systemów hamulcowych dla pojazdów hybrydowych i elektronicznych. Dzięki temu zostanie otwarta nowa linia produkcyjna w polskiej fabryce, w miejscowości Mirkowie pod Wrocławiem.
Producent rozpoczyna produkcję iBoostera 2. Jest to druga generacja innowacyjnego elementu układów hamulcowych, które stosowane są głównie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych. Samochody tego typu stają się bardziej popularne i co najważniejsze, bardziej ekologiczne.
Czym dokładnie jest iBooster
Jest to system wspierający układ hamulcowy pojazdu, którego zadaniem jest skrócenie drogi hamowania, co jednocześnie wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Układ ten jest rozwiązaniem elektromechanicznym, niewymagającym wspomagania próżnią.
Nie posiada on tylko tego jednego zadania, ponieważ współpracuje on też z systemami wspomagania kierowcy i odgrywa ważną rolę m.in. w procesie hamowania awaryjnego, czy hamowania z aktywnym tempomatem.
System hamulcowy w pojazdach musi być niezawodny. Jesteśmy dumni z tego, że fabryka w Mirkowie została wybrana jako miejsce produkcji iBoostera drugiej generacji, ważnego elementu nowoczesnych układów hamulcowych. Ta decyzja pokazuje, że koncern Bosch docenia doświadczenie i wyniki polskiego zespołu oraz wysoką jakość naszej pracy. Do roku 2027 roku w iBooster 2 wyprodukowany przez nasz zakład zostanie wyposażonych aż 10 milionów samochodów – mówi Piotr Pyzio, Dyrektor Fabryki w Mirkowie i Członek Zarządu firmy Robert Bosch w Polsce.
Nowoczesne rozwiązania
Nowo powstała linia to ponad 100 metrów procesu produkcyjnego, na który składają się 44 zautomatyzowane stacje montażowe. Owe wyposażone są w zaawansowany system montażu, kontroli, detekcji wizyjnej i dozowania. Jakby tego było mało Bosch zainwestował w siedem nowoczesnych robotów oraz tysiące czujników, które mają usprawnić i optymalizować cały proces produkcji.
Czas trwania
Całe przedsięwzięcie produkcji iBoostera 2 w polskiej fabryce Bosch będzie trwało ponad dwa lata. Sama budowa linii montażowej zajęło 11 miesięcy, a udział w nim miało 50 osób. Oczywiście, by wszystko było robione w jak najwyżej jakości, pracownicy musieli odbyć specjalistyczne szkolenia, które rozwinęły ich kompetencję.
Źródło: Bosch opr. własne