czw.. lis 21st, 2024

Amazon rządzi i dzieli na rynku smart-głośników

głośnik amazon
Fot: producenta

W wielu branżach powiązanych z nowoczesnymi technologiami, Google i Apple albo zawłaszczyły zdecydowaną część rynku, albo są tego bliskie. Dobrze wiedzieć, że są takie segmenty rynku, gdzie ci dwaj giganci muszą uznać wyższość kogoś innego. W tym przypadku – Amazona.

Inteligentne głośniki do domu? Amazon pokazuje pazur

smart głośnik amazon

Warto rozpocząć od tego, że raport opracowany przez agencję eMarketer dotyczy rynku amerykańskiego. W mojej opinii, nie oznacza to, że dla nas, mieszkańców Europy, jest on nic niewart. Wręcz przeciwnie. Rynek smart home w Stanach wyprzedza rozwiązania, z jakimi mamy do czynienia chociażby w Polsce o kilka długości. Można powiedzieć, że Stany Zjednoczone nadają trend i jest bardzo prawdopodobnym, że w Europie układ sił będzie porównywalny.

Zatem, jak sądzicie, ile procent użytkowników ze Stanów Zjednoczonych korzystało z inteligentnego głośnika z logo Amazon na obudowie. Aż 72,9%. Szacuje się, że w obecnym roku firma może stracić jakieś 2-3%, jednak nie da się nie dostrzec tego, że firma Jeffa Bezosa wciąż będzie niepodzielnym liderem w tym segmencie rynku. Zarówno Google, Apple jak i inni producenci mają do nadgonienia naprawdę spory dystans.

Głośnik wodoodporny pod prysznic – który warto kupić?

Zdaniem Victorii Patrick z agencji eMarketer, winą za ten stan rzeczy nie należy nawet posądzać słabości Google i Apple, ale agresywną politykę Amazona, który nie ustaje w ciągłym ulepszaniu swojej oferty oraz jej szerokim promowaniu. A tak się składa, że gigant ma niemal nieograniczone środki, więc może inwestować w smart home gigantyczne pieniądze. Czy imperium Bezosa ma jakieś słabości? Jak najbardziej.

Jednym z nich jest bariera językowa. Raport wprost sugeruje, że na tym polu zarówno Google, jak i inni rywale Amazona wypadają o wiele lepiej. Jeśli coś może podkopać pozycję firmy, to wydaje się, że jest to właśnie ta kwestia. Tak czy inaczej, w 2020 rok producent wchodzi z pozycji zdecydowanego lidera rynku amerykańskiego. Czy i u nas, w Polsce, inteligentne głośniki od Amazona okażą się hitem? Jeśli producent doda wsparcie dla języka polskiego, nie byłbym zdziwiony, gdyby tak było.

W każdej innej sytuacji, będziemy świadkami pięknej walki o nasze portfele 😉

źródło: TheVerge

Powiązane