W internecie grafik nie brakuje, jednak wiele z nich obwarowanych jest zakazami używania ich w określony sposób. Na szczęście powstały bazy zdjęć, gdzie użytkownicy – często za pewną opłatą – mogą skorzystać z tematycznie powiązanych z tematem wpisów, fotkami. A czasem przytrafi się nawet jakaś ciekawa promocja.
Darmowe zdjęcia i filmy z Shutterstock?
Nie ukrywam, że jest to ciekawa idea. Zwłaszcza dla tych z Was, którzy blogują i chcieliby skorzystać z profesjonalnych fotografii i/lub plików wideo w wysokiej jakości. Za promocją pośrednio stoi koronawirus. Shutterstock wyszedł naprzeciw oczekiwaniom społeczności i udostępnił nowe zasoby multimediów, które tematycznie powiązane są z COVID-19. Grafiki mogą być wykorzystane przez małe i średnie firmy, a szczegóły odnajdziecie w regulaminie, który jest dostępny tutaj.
COVID-19 pokazuje, że rewolucja w modelu pracy jest potrzebna
Poza fotografiami i plikami wideo, udostępniono też nieco zasobów muzycznych a nawet poradników, które mają pomóc w propagowaniu pracy zdalnej, dzięki której mali przedsiębiorcy będą mogli pracować z domu. Przynajmniej takie jest założenie. Na wydzielonej stronie można też przeczytać o narzędziach, które pomogą Wam pracować na odległość. Nie każdy jest biegły w tego typu oprogramowaniu, więc jest to naprawdę fajna idea.
Po rejestracji można też za darmo użyć autorskiego edytora grafik oraz wielu szablonów i narzędzi do obsługi mediów społecznościowych. Każdy, kto przez jakiś czas zarządzał profilem marki w kilku popularnych platformach, doskonale wie, że wielkość grafik dość mocno różni się względem siebie na przykład na Facebooku od tej, jaką odnajdziemy na Instagramie. A to wymaga innego rozplanowania tekstu. Edytor od Shutterstock to rozwiązanie, które powinno usprawnić ten proces.
Trudno byłoby oczekiwać, że cała baza 300 milionów plików w usłudze zostanie udostępniona za darmo. Na to się raczej nie zanosi 😉 Jeśli jednak chcielibyście przetestować za friko wybrane funkcje serwisu oraz skorzystać z dodatkowej puli nieodpłatnych grafik i plików wideo, to za sprawą COVID-19 nadarza się ku temu niezła okazja. A organizatorowi promocji wypada pogratulować ciekawego pomysłu.
źródło: SocialMediaToday, opracowanie własne
Comments are closed.