Minimalizm w czystej formie. Zastawa stołowa z ceramiki

zastawa stołowa
Fot za: Thisiscolossal

Wybór zastawy stołowej jest zagadnieniem bardzo indywidualnym. Można powiedzieć, że jej wybór w dużej mierze zależy od naszego gustu i niczego innego. Dziś mamy dla Was pewien ciekawy pomysł, który szczególnie powinien zachwycić minimalistów.

Zastawa stołowa na kształt sklejki?

Designerzy zaskakują nas na bardzo wielu płaszczyznach. Jakiś czas temu wydawało się, że śmiałe kreacje przez długi czas nie opuszczą świata mody i będą tylko do niego przypisane. Stało się jednak inaczej. Stylowe, nieraz wykonywane ręcznie meble, będące połączeniem różnych tworzyw czy surowców to dziś bardzo intratny biznes. Wiele wskazuje na to, że pierwsze przymiarki do zrewolucjonizowania zastaw stołowych tworzy właśnie Yuting Chang. I trzeba oddać, że w ich projekcie jest coś, co może do niego przekonać wiele osób.

designerski kubek
Fot za: Thisiscolossal

Przypomnijmy pokrótce, że Yuting Chang to artysta z Tajwanu, który od lat specjalizuje się w „sztuce ceramicznej”. Artysta stworzył już kilka kolekcji ceramicznych zastaw stołowych, które bez wątpienia można było nazwać małymi dziełami sztuki. Tym razem Chang postawił na minimalizm. Jego zastawa ma proste, wręcz minimalistyczne, błękitne wzory, które zostały wykonane w technice wielowarstwowego odlewnictwa poślizgowego.

designerska zastawa
Fot za: Thisiscolossal

W skład kolekcji wchodzi kubek, miska, filiżanka do espresso oraz spodki. Główny korpus jest odlewany w formie, jako pojedynczy element, podczas gdy uchwyty są wycinane ze specjalnych płyt odlewanych. Części są później łączone ręcznie. Jest to praktyka, która niemal nie występuje w tradycyjnych zastawach, gdzie na przykład filiżanka do espresso, to zazwyczaj jeden element odlewniczy. Najpewniej właśnie ten zabieg stoi za unikatowym wyglądem zestawu.

Można odnieść wrażenie, że nie jest to produkt dla każdego, jednak nie byłbym zdziwiony, gdyby z czasem kolekcja Yutinga Changa znalazła naśladowców i pojawiła się na rynkach w wielu krajach, nie tylko w Tajwanie. Oczywiście, na jej rozpowszechnienie i popularyzację trzeba jeszcze trochę poczekać, jednak na pewno jest to trend, który warto obserwować. Oby tylko Chang nie przesadził z wyceną, bowiem ostatecznie klient podejmuje decyzję zakupową, pamiętając też o tym, aby nie wydać zbyt wiele, prawda?

źródło: ThisIsColossal, opracowanie własne