Z dużym zainteresowaniem śledzimy rywalizację między poszczególnymi producentami sprzętów z branży AGD/RTV/GSM. Szczególne emocje rozpalała rywalizacja Samsunga z Xiaomi, które przez długi czas rywalizowało z konkurentami zwłaszcza ceną. Najnowsze badanie IDC pokazuje, że firma z Chin dokonała wielkiej sztuki i została liderem w Polsce.
Xiaomi wyprzedza Samsunga i Huawei?!
Zgodnie z danymi płynącymi od IDC, w pierwszym kwartale 2020 roku nastąpiła u nas zmiana warty na stanowisku lidera. Xiaomi zachowało wysoką dynamikę wzrostu, co doprowadziło do przejęcia aż 31,6% rynku. Drugie miejsce z wynikiem 26,8% należy do Huawei, dla którego był to pierwszy od dawna czas, gdy udziały w rynku nad Wisłą zaczęły rosnąć. Zapewne pomagały w tym naprawdę ciekawe promocje, jakie pod koniec roku organizował producent.
Te dwa wydarzenia, czyli równomierny wzrost u Xiaomi i „odbicie” u Huawei mocno dotknęły Samsunga, którego notowania po raz kolejny spadły, tym razem do poziomu 22,3%. Warto pamiętać, że operujemy danymi za pierwszy kwartał obecnego roku, więc nie wiemy jeszcze, jak zmieniła się sytuacja w związku z zaprezentowaniem przez firmy swoich nowych flagowców. Xiaomi po raz pierwszy wyceniło swoje najwyżej lokowane telefony naprawdę konkretnie, więc reakcja rynku jest trudna do przewidzenia.
Nie wiemy też, czy na rynku obroniła się rodzina Galaxy S20 oraz P40 od Huawei. Wiemy natomiast, że nieznaczny spadek zanotowało Apple, które zdaniem IDC posiada 8,7% naszego rodzimego rynku smartfonów. TOP5 zamyka Motorola, która stopniowo przebija się do świadomości użytkowników. Na ten moment Motka może pochwalić się trzyprocentowymi udziałami, co stanowi niewielki spadek względem ostatniego kwartału 2019 roku.
Co nie powinno dziwić, zarząd Xiaomi nie kryje zadowolenia z takiego stanu rzeczy:
Dziękuję naszym wszystkim fanom, klientom, partnerom oraz całemu zespołowi Xiaomi w Polsce. To dzięki Wam, po niecałych czterech latach od oficjalnego pojawienia się w Polsce, zdobyliśmy pierwsze miejsce i mamy największy udział w rynku smartfonów. Obiecuję, że będziemy nadal wprowadzali kolejne niesamowite produkty – powiedział Tony Chen, General Manager w regionie CEE & Nordic.
Z wielką chęcią prześledzę kolejne wyniki badań, wychodząc z założenia, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, jednak nie da się nie dostrzec, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że złote żniwa dla Xiaomi dopiero nadchodzą 😉
źródło: informacja prasowa Xiaomi, opracowanie własne